Beste inwoner van de gemeente Bergen op Zoom,

Verkiezingen

Op 16 maart 2018 zijn er weer verkiezingen.

Iedereen mag stemmen op een politieke partij. We kiezen dan de partijen die vier jaar lang samen bepalen wat er gebeurt in de gemeente.

GroenLinks vindt dat er veel moet veranderen. We willen graag meebeslissen over wat er gebeurt in de gemeente Bergen op Zoom, wat er nog moet gebeuren en waaraan we ons geld moeten uitgeven. We hopen dat op 16 maart veel mensen op ons willen stemmen. Als we genoeg stemmen krijgen, dan kunnen we ook meebeslissen over belangrijke regels in de gemeente.

Bergen op Zoom is een mooie gemeente waar je kunt wonen, werken en leren. Soms zijn er ook problemen. Wij willen die problemen oplossen. Samen met de inwoners van onze gemeente. En de regels moeten makkelijker worden, zodat iedereen begrijpt hoe je hulp kunt krijgen als je die nodig hebt.

Wat wil GroenLinks?

GroenLinks wil een gemeente waar iedereen mee kan doen. Iedereen hoort erbij, of je nou jong bent of oud, in een ander land bent geboren, of problemen hebt met je gezondheid. Ook willen we dat we goed zorgen voor elkaar en naar elkaar luisteren. We moeten niet alleen goed zijn voor elkaar, maar we moeten ook goed zorgen voor de dieren en de natuur.

Er moet wat veranderen. Iedereen moet kunnen leven in een schone gemeente, met groene natuur, goede scholen, genoeg werk en zorg voor iedereen. Zonder armoede, zonder geweld, zonder vervuiling.

We hebben heel veel plannen voor de gemeente Bergen op Zoom. Onze gemeente moet een fijne plek zijn om gelukkig en gezond te leven.

Stemmen

We vinden het belangrijk dat iedereen begrijpt wat onze plannen zijn. Lees mee wat wij belangrijk vinden voor onze gemeente.

Help je mee onze gemeente te veranderen?

Vergeet niet te stemmen! 16 maart op GroenLinks.

Hieronder lees je onze 5 belangrijkste punten. Klik op het plusje om meer te lezen.

1 Samen duurzaam

2 Samen wonen

3 Samen goed en gezond leven

4 Samen voor groen en natuur

5 Samen groeien