[Ook beschikbaar ons programma in makkelijke taal of in samenvatting.]

Van het gebrek aan betaalbare woningen voor jong tot oud, tot hoe we met plastic en het milieu omgaan. Mensen die hulp nodig hebben, maar daar op moeten blijven wachten. Of door hulp je uitkering verliezen. Er zijn te veel mensen die nu ongewild aan de zijlijn moeten staan. Te veel mensen die in eenzaamheid leven. Mensen die samen goede ideeën hebben voor hun eigen buurt of de handen uit de mouwen willen steken voor een ander. Bergen op Zoom heeft zoveel toekomst, maar dan moet NU die verandering beginnen. Dat kunnen we alleen sámen. Wij willen sámen het gesprek aan. Horen wat er speelt: of je nu in het centrum, op de Bergse Plaat of in Lepelstraat woont.

We willen een gemeente waarin we naar elkaar omkijken en vanuit die gemeente op tijd goede hulp bieden. We willen een gemeente waarin je vol trots naar een concert kunt zónder plastic bekers. Een gemeente waarin je ook in de toekomst van de natuur met voldoende biodiversiteit kunt blijven genieten. Waar de leefomgeving met respect voor dieren en natuurwaarden wordt ingericht. Maar ook een gemeente die ervoor zorgt dat er voor iedereen betaalbare woningen worden gebouwd. Waar je kunt rekenen op ondersteuning als het even niet meezit. Een gemeente waar je mag zijn wie je wilt en waar je veilig over straat kunt lopen als je hand in hand loopt met iemand van hetzelfde geslacht. En hoe mooi zou het zijn als iedereen zich thuis kan voelen? Of je nu jong bent of oud, gezond, chronisch ziek of met een handicap leeft, in Nederland geboren bent of misschien wel uit een ander land gevlucht bent.

Wij geloven dat we samen Bergen op Zoom kunnen veranderen.

Ongeacht de financiële situaties en de bezuinigingen die op de loer liggen, durven wij te dromen. Dromen die realistisch zijn en die we waar kunnen maken met onze duurzame plannen. Duurzame plannen voor mens, dier en natuur.

Ga voor verandering. Voor meer samen, meer groen en meer toekomst in Bergen op Zoom!

Hieronder een lijst met onze belangrijkste punten. Klik op een plusje om meer over het punt te lezen.

Of lees het programma in makkelijke taal of in samenvatting.

1 Samen duurzaam

Duurzaam leven moet toegankelijk zijn

2 Samen wonen

Een dak boven je hoofd is een grondrecht.

3 Samen goed en gezond leven

Goede zorg is laagdrempelig en toegankelijk

4 Samen voor groen en natuur

Recht op een groene leefomgeving.

5 Samen groeien

Wij denken aan de volgende generaties.